Alla inlägg den 23 april 2011

Av Frida - 23 april 2011 18:08

Hej!

 

Idag vaknade jag ungefär vid sex på morgonen ;) Sen gjorde jag mig i ordning och åkte till stallet vid typ elva eller tolv ? xD Jag hade som sagt Nemo och gjorde honom fin med svansfläta och allt.


Sen skulle Leo göra knoppar för jag är sämst på det xD Det var jätte ojämt så vi nöjde oss med flätor. Sen gick jag, Emma, Emma och någon mer kommer inte ihåg vem det var, banan. Det var snett igenom, långsida, snett igenom, långsida och var då VÄLDIGT lätt och det var 40 centimeter höga hinder -.-' Inte värt pengarna! (Diss!Det kostade 200 kr!! Men i allfall jag red i första gruppen. Jag gick felfri med Nemo som är världens segaste pch kan man inte skänkla så är han svår att hoppa med. Han är väldigt tung i kroppen men jag älskar honom ^^ <3 Han vart lite seg vid sista hindret så då fick jag bli riktigt arg på honom!!


Kommer satsa på Chasmin och Gazella när man kommer upp i KM och så för han är så seg så det är inte sant och han börjar ju bli till åren!


Imorgon ska jag ut till Freja :D Elin Östin ska med ;) <3 Jag ska vara med på nästa KM i hoppning och kanske dressyr och Lingondressyren ;) <3


Nu måste jag dra så Tjingeling ;D <3


// Frida

Av Frida - 23 april 2011 08:01

Hej!

 

Idag vaknade man vid typ 6 eller något för att jag är så JÄVLAA taggad liksom!!

Jag är inte ett dugg nervös för själva ritten för det får gå som det går ;) Banorna är oftast rätt så lätta också :P Typ oftast bara 10 hinder eller så ,) Kommer satsa mer på KM och så nu för att Blåbärshoppningarna är så lätta xD Många har frågat vilka jag hästar jag satsar på i vilka grenar. Det ska jag berätta för er...


Hoppning: Nemo, Chasmin ( Satsade på Ponsse förut men han orkar inte med det längre! )


Dressyr: Jag har inte tävlat så mycket dressyr men jag satsar nog mest på: Chasmin, Dahlia, Nemo kanske lite i allafall för han är inte så jätte bra xD.. Händer kanske att jag kör lite med Glow Också ;)


Snart eller om typ tre timmar xD Så ska man göra sig i ordning till hoppningen ;) Hoppar fan trea :O Läskigt!! Hade Nemo förra gången också och det gick skit bra fast jag fick banka till han med skänkeln ett par gånger innan han lyssna!


Nu ska jag berätta lite mer om när jag red igår på Freja:


Jag började med att låta henne gå lite i båda varven för att jag skulle få känna lite på hur hon försökte  testa mig och så som Evelina säger att hon alltid gör. Freja gjorde absolut ingenting xg det kändes nästan som om hon trivdes lite.. Sen gjorde jag skänkelvikningar och fram-bakdelsvändningar och märkte att hon var väldigt känslig för skänkeln. Det förbättrade jag med att bara trycka med låren och då vart hon genast lugnare ;) Efter att ha ridit i cirka 20 minuter eller någonting sånt tog vi in henne! Jätte nöjd verkligen! Inte alls som Evelina sa att hon skulle vara xD På Söndag rider vi nog ut för att inte överanstränga hennes ben!



Hejdå nu måste jag gå!


// Frida

 

Min bästa kompis Fanny's sköthäst som hon ska hoppa med idag! Haha ja vi får ju se hur det går med det! Han kastade av henne förra gången!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lev för dom du älskar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards