Alla inlägg den 9 april 2011

Av Frida - 9 april 2011 20:39

Tjoo! Idag var man ute hos Freja med Evelina ( ägaren ). Först hämtade vi in Freja och gjorde henne fin och sedan hämtade vi lilla Robin xD Han är en supergullig shettis på 107 cm! Vi gick ut och gick med dem och det gick superbra :D Freja försökte konstra lite bara men det klarade vi av lätt! Asså jag har märkt att bilarna inte har ett dugg respekt för hästarna när man är ute.. Dom kanske skulle förstå om dom fick en hästkropp på motorhuven :@ Blir så irriterad på sådana människor!


Sen släppte Evelina ut Robin i hans hage och den lilla shettisen började genast rulla sig xD Vi släppte ut Freja i hagen igen och det tyckte hon var skönt ;) Vi satte oss sedan i sadelkammaren och åt mellis..Haha värsta fail?! Vi typ snackade om handikappade och att vi tyckte dom var superläskiga xD Sen hämtade vi Grim och Rapide och jag gjorde rent Grim på typ tio minuter och fick sen hjälpa Evelina med Rapide för han var jätte smutsig xD Sen red vi ut och det gick JÄTTE söligt för hästarna hade stått och sovit så länge så dom var jätte sega..


Evelina insisterade att hon skulle gå över bron för att Rapide skulle gå på träden så att hon skulle åka av för det var jätte mycket lera och vattenpölar och efter en stund hörde man hennes skrik och såg hur Rapide hoppade över diket xD Jag och Grim tog då såklart den enkla vägen :P

Sen galopperade vi och Grim försökte bocka men det gick inte så bra för honom xD Lilla gubben var för tung för att kunna bocka!


Sen på vägen hem så red vi förbi en hage med en massa islänningar i och då försökte ett islandsföl springa efter oss och då gick den omkull xD Söta föl som sedan inte ville springa efter oss längre! När jag kom hem åt jag middag, duschade och ska snart sova då jag har fotbollsmatch tidigt imorgon! Mysigt :P


På Måndag ska jag kanske till Freja med bästa Evelina Åhs igen :D Hon och Rappen är så otroligt vackra tillsammans!!  Checka henne och hennes kompis blogg www.dressyrgalopp.blogg.se.


Hare bra


//Frida

  Min fina sköthäst Petite Fleur :D <3

Av Frida - 9 april 2011 20:27

Hejhej! Jag heter Frida och jag är en riktig hästälskare! Jag har ridit i cirka sex och ett halvt år och har en sköthäst och en medryttarponny. Jag rider på Karslunds Ridskola ( ÖFK ) och jag fullkomligt älskar det!! Där finns min sköthäst Petite Fleur= Liten blomma på franska! Hon är fux och är född 1994 :) Fina flicka! Hon är ett Tyskt Varmblod. Sen har jag nyligen fått en medryttarponny som heter Freja och hon är en New Forest ponny som är 14 år ( 15 i år :D ). Så fin! Evelina har gjort ett bra jobb med henne! Besök även hennes blogg www.dressyrgalopp.blogg.se :D


Jag spelar även fotboll i IK Sturehov men vi ska snart slås ihop med Adolfsberg ;S Gillar inte jag! Dom har typ varit våra värsta fiender i århundraden! Jag spelar back och har oftast nummer 25 eller 14 på min tröja! Här på bloggen kommer jag köra Hiss/Diss, Dagens outfit och frågestund! Ni får fråga exakt vad ni vill och jag svarar alltid ärligt :P


Jag hoppas att alla kommer att läsa min blogg och följa den till 100%! :D


// Frida


  Grim :D Evelina's mammas häst :D Evelina tycker jag ser ut som en dvärg på honom XD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lev för dom du älskar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards