Alla inlägg den 18 april 2011

Av Frida - 18 april 2011 18:08

Hej! Idag var man som tidigare sagt i stallet med Evelina ;) Först så mockade vi och gjorde i ordning maten och så och sen så lade vi oss på studsmattan och gassade lite x) Jag ville gå och hämta hästarna och hon orkade typ inte xD Men sen hämtade vi dem och gjorde dem fina och rena :D Sen red vi iväg på dem eftersom att vi inte skulle rida Freja för att det inte var krattat i paddocken. Det var jätte skönt för det var så varmt och härligt ;D


Sen så kom vi typ till en gren som vi hoppade över och jag hoppade en gång i trav och Grim tog världens skutt över :D Evelina bah " Han brukar bocka av folk som hoppar på honom xD " och jag vart helt skräckslagen men hoppade ändå utan problem xD Sen så galopperade vi uppför galoppbackarna och sen så kom vi till ett par diken som vi började gå över och då hoppade Rapide en gång för han tvekade och då gjorde Grim samma sak och gjorde det hela tiden och jag typ asgarva xD Evelina tyckte det var skitkul för att det såg så roligt ut bakifrån xD


På vägen hem så började vi prata om Miranda's häst Nilsson och jag frågade lite om honom och sådär och så fick jag värsta kicken ?! NILSSON!! Det är mina kusiners gamla häst som jag jämt red på :D Och så träffade vi dem ner dom var ute och red och vi typ låg på studsmattan och såg på hästarna när dom åt ;D Han var inte alls sig lik. Tjock har han blivit och motioneras knappt alls, rids på pessoa och slänger av barnen hela tiden!! En gång galopperade han i panik förbi ridhuset utan ryttare.. Scarry!! Jag vart arg då.. Men i allafall så åkte vi hem och vi ska hoppa i ridhuset på Onsdag ;) Imorn blire ridlektion på Karlslund :D Vi får nya hästar så det ska bli spännande att se vem jag får ;) Vi ska rida ut :D


// Frida

Av Frida - 18 april 2011 08:25

Hej! Idag ska man åka ut till Freja med Evelina. Det ska bli roligt ;) Vi ska rida Freja i paddocken och måla paddockens staket. Vet inte om vi ska rida Rapide och Grim eller om dom får vila eller så.


På Onsdag tror jag att jag går en kort sväng med Freja.. Min irriterande lillasyster kanske ska med och rida Robin. Det beror på vad Therese har för planer då hon sade att det var bra om Tilde skulle kunna rida Robin. Imorgon ska jag rida på Karslund och det ska bli kul för vi får nya hästar och jag önskade ingen för en gångs skull för att se vilken häst Cicci valt åt mig.

Det ska bli roligt idag och jag får hoppas att Evelina är på bra humör x) <33


Har tänkt lite på ridläger.. Jag är anmäld på Karslund,s ridläger vecka 26 men sen har jag kollat på Grällsta Ridcenter och dom verkar vara jätte bra men vart ligger det någonstans och hur mycket kostar de? Någon som vet ?


Ses senare

// Frida


  Petite, You Make My Day ;D <33333333

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lev för dom du älskar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards