Alla inlägg den 22 april 2011

Av Frida - 22 april 2011 20:02

Hellu!

 

Idag så bloggade man lite på morgonen innan man skulle åka till Freja. Evelina ringde och sa att jag inte skulle rida i paddocken men eftersom hennes mamma sa att jag kunde göra det så gjorde jag det eftersom att hon är vuxen ;)

När vi kom dit så mockade vi ordentligt och fodrade, bytte vatten till Rapide och Freja. Sen så tog jag in Freja och började borsta rent henne.

Hon var riktigt smutsig men hon vart ren och fin tillslut.. Jag vart osäker på om jag skulle rida eller inte.. Eftersom vi kollat med Lena så tänkte vi checka med Therese också. Hon sa att det var bäst att rida lite i paddocken och det gick väldigt bra! Evelina har ju sagt att hon är svårriden men hon var riktigt lätt och jämn faktiskt :D Väldigt nöjd!

Gjorde lite skänkelvikningar och lite volter men höll mig längst ut på spåret då det var lättast att gå där.

Imorgon ska jag inte till Freja men på Söndag ;) Roligt!! Men imorgon äre Blåbärshoppning så TAGGA!!


Ska ha finaste Nemo! Jag satsar mest på honom inom hoppningen för vi har bra kemi imellan oss! Jag är inte så nervös på själva ridningen utan banan för jag blir nervig men glömmer aldrig banan utan den dyker upp i mitt huvud efter en stund när jag hör min startsignal! Ska vara med på Lingondressyren också och kanske även KM i hoppning kanske dressyr.

Jag ska ha: Vita ridvyxor, Vit Piké, svarta ridhandskar, Hoppspö, nypolerade ridskor, Kanske även mitt schabrak med mitt namn på men det beror på hur lång tid det är emellan mig och den andra som rider Nemo ;) <3


Vi ses för jag hinner inte Hiss / Diss för jag har inte tid ;) Vi ses !!


// Frida

 

Jag och Nemo typ förra året :P <3 Min sega, söta pojke!!

Av Frida - 22 april 2011 13:05

Hej!

 

Idag vare först bara slappning på morgonen för jag var så jävla trött xD

Efter det så åt jag frukost och gjorde mig i ordning och så ;)

Sen kommer mamma in i mitt rum och jag bah * MEN FÖR FAN!! * och hon sa att Evelina sagt fel och att det är min helg :P Jag bah : Jaha ? Så snart ska jag åka till Freja.

Ingen kompis hänger med för ingen kan :P I allafall inte dom som är riktigt bra med hästar!

Imorgon kommer jag kanske inte vara med på Blåbärshoppningen för jag ska vara os Freja :/ Det får kanske bli någon annan gång!

Mamma och pappa sa för en timme sen att dom skulle komma om tio minuter ?! LJUG lagom!!

Men när dom kommer hem ska vi i allafall åka till Freja ;) Sen kommer typ hennes kompis Margaretha ( Maggan ) och ska äta här eller någonting sånt :P Haha och förresten så vet jag vart jag ska praoa x) Ska praoa med mammas bästa kompis Annika på hennes jobb! Hon är hemhjälp till gamla! Vi ska handla mat xD Roligt som fan liksom ;) <3


Blir Hiss / Diss när jag kommer hem för just nu så ska jag göra mig i ordning till att åka så vi ses ;) <33


// Frida

 

Haha, Ja ibland får man bjuda på sig själv! Jag och bus-Beda från Götleborrg som dom säger på Göteborska ;) ( Göteborg ) <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Lev för dom du älskar!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards